Tillbaka till startsidan

Markarbetet igår

Skrivet: 2010-12-18 Klockan: 14:02:43, I kategorin: Hoppning, Kommentarer: 0, Kommentera här
Igår stod det då lättare markarbete på schemat. Chassen tyckte det var superkul att det låg bommar på marken och med den frammåtbjudningen han fick kunde jag ju inte låta bli att blanda ganska mycket dressyr som skänkelvikningar, tempaväxlingar och lite annat smått och gott mellan bommarna. Han kändes superfin, lite ofokuserad ett tag då det kom några och skulle besikta en häst mitt i passet men efter ett tag slutade han bry sig. Jag hade två olika bomserier som jag växlade mellan att rida på. En rak serie med fem travbommar som gick som en trappa och sen ner igen; den första låg på marken, nästa en liten bit upp, den efter det ännu högre, sen en lägre igen och den sista på marken. Den andra serien var en liten böj med den första och sista bommen upphöjt och den i mitten på marken. Jag jobbaade på mycket med trav-halt-trav för att få igång bakbenen på honom och även för att han skulle bli fokuserad på mig och lyssna bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback