Tillbaka till startsidan

Hopplektion

Skrivet: 2010-11-14 Klockan: 18:04:01, I kategorin: Hoppning, Kommentarer: 2, Kommentera här

Vi började med att rida över bomserien [rosa linje], efter serien skulle vi flytta hästarna ut mot spåret i typ skänkelvikning fast fokus låg mest på att dom skulle flytta unden skänkeln, formen spelade ingen roll. Sen gjorde vi samma sak från andra håller med "skänkelvikningen" först och sen bomserien. Sen Red vi linjen längst ner i trav och vi skulle bryta av till skritt några steg och sen fram i trav igen och hoppa räcket i trav.
Sen testade vi att hoppa muren och kombinationen för sig själva och sen hoppade vi en liten bana, man började med att trava över bomserien, sen fick de med lite mindre framåt hästar (Chassen och Sverten) fatta galopp och hoppa räcket (bommen var inrullad), sen bröt man av till trav och kom i trav in i kombinationen. Jag fick jobba mycket med att jobba galoppen efter kombanationen runt bomserien och fram till muren. Sen en till galoppsträcka runt räcket och sen hoppa oxern. Det jag behövde tänka extra mycket på var att hålla rakt fram efter räcket så jag kom runt konan, att vänta lite innan jag svängde när jag kommit förbi räcket mot oxern och att hålla ut mot hörnet efter sista oxern. Sandra sa att jag ska öva mer på att göra snabba avbrott och igångsättningar på Chassen i början av ridpassen så han kommer igång både med bakbenen och i huvet.
Överlag tyckte jag att lektionen gick superbra! Han var väldigt pigg och framme och jag behövde mest styra så skötte Chassen allt annat!

Kommentarer

Sv: tack så mycket :D

/Linnéa, 2010-11-14 klockan 21:07:03.
Blogg: http://livetblandhastar.blogspot.com/

Sv

Jo de gjorde jag, dom kanske inte blev så bra men jag skickar dom när jag har tid :)

/Maja, 2010-11-14 klockan 21:47:39.
Blogg: http://majjasprivero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback