Tillbaka till startsidan

Hoppning

Skrivet: 2010-11-02 Klockan: 18:00:20, I kategorin: Hoppning, Kommentarer: 0, Kommentera här
Jag började med att värma upp med mycket volter och sen hoppade jag fram lite på en voltstuds och lite på de olika hindrena enskilt. Han kändes ganska fin, men lite loj sådär som han har för vana att vara.

Sen höjde jag litegrand så hindrena låg på mellan 70 och 85 cm ungefär och hoppade en liten bana som kändes helt okej, han försökte bryta av några gånger efter hindrena, både av lathet och att han trodde att vi fortfarande skulle hoppa dom enskilt tror jag, men om jag var bestämd så höll galoppen dom flesta gångerna.

När jag hoppat den och det kändes bra testade vi en annan bana som jag tyckte var roligare, fast Chassen hade börjat bli trött nu och därför gick den inte lika bra som den andra, men helt okej för att vara i slutet av ett hoppass då pollen börjat bli trött.
Svängen mot första räcket i linjen hade vi jätteproblem med, och hann inte bli riktigt nöjd, men när det gick någolunda bra slutade jag och travade av han, för jag vill inte sitta och nöta något när han börjar bli trött och sur.

Nu ska jag och pappa en snabbis till stallet och plocka ut han eftersom han fick stå inne och torka med ett fleecetäcke i boxen.
Efter det ska jag kolla och se om det blev några bra bilder inne i ridhuset, i så fall lägger jag upp dom senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback