Tillbaka till startsidan

Bett

Skrivet: 2011-04-03 Klockan: 21:56:32, I kategorin: Utrustning, Kommentarer: 1, Kommentera här
Jag tycker att det är ganska intressant, och så är jag inne på tanken att man ska växla bett relativt ofta, för att få tryck på olika ställen i hästens mun. Men jag är så dålig på olika bett och funktioner och vad som är "milt/skarpt" (gillar inte uttrycket, men ni fattar!?). I alla fall så rider jag nu Chassen oftast på rakt bett, vilket inte är så bra eftersom jag inte får tävla han på det, och om jag skulle fusktävla på det skulle det självklart vara på just den tävlingen som det är bettkontroll. Bara för att liksom, och diskad vill jag inte bli.
Så nu tänkte jag fråga er om hjälp.
Har ni några tips på bett som man kan variera ridningen med, helst vanliga tränsbett ungefär, eftersom Chassen funkar på det tänker jag inte börja betsla upp, men olika varianter av tränsbett vill jag testa.
Berätta vilka bett ni gillar, och varför! Vad de är bra för och så.
Speciellt intresserad är jag av bett man får tävla med då, men alla tipsa går bra såklart!
Om det är något bett jag ska akta mig för ska ni självklart hojta till!

Kommentarer

Fin blogg! :D

/Emelie - ponylove.blogg.se, 2012-02-09 klockan 22:23:19.
Blogg: http://ponylove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback