Tillbaka till startsidan

Dagens pass

Skrivet: 2011-04-05 Klockan: 22:17:05, I kategorin: Dressyr, Kommentarer: 0, Kommentera här
Red ju som sagt dressyr och det gick faktiskt riktigt bra bitvis. Jag försökte tänka på att använda sätet mer eftersom han inte kan börja kicka mot det då han blir trött, som han ibland gör för skänkeln. Han var väldigt stel i höger igen, vet inte om det beror på att Jenny ridit honom eller om det bara är en typ stelperiod eller något, får jobba på det med Emma imorgon i alla fall.
Jag jobbade lite med öpnna, sluta och skänkelviknaingar i skritten, men inte så mycket öppna och sluta eftersom jag är så dålig på att känna när det blir rätt, och när jag är ute finns ingen spegel att tjuvkika i. Så jag tror att det var lite för mycket böjt, men är inte säker. I alla fall så jobbade jag också med volter och åttor såklart, mina älsklingvägar! Sen när jag gick över till trav kändes han jättefin även om bjudningen kanske inte var den absolut bästa, jobbade på ordentligt med sätet och fick ta ganska mycket pauser då mian magmuskler är väldigt otränade, speciellt efter en veckas vila..
I galoppen kändes han inte lika fin även om han gick helt okej, försökte med öva på att han skulle hålla formen i fattningarna och att kunna reglera storleken på volten utan att använda allt för mycket skänkel.

Dessutom märkte jag att mitt dressyrspö verkar ha rymt eller i alla fall åkt på semester, irriterande då jag verkligen gillade det så mycket att jag till och med har tejpat ihop det på ett ställe..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback