Tillbaka till startsidan

Dressyr idag

Skrivet: 2011-04-30 Klockan: 20:57:43, I kategorin: Dressyr, Kommentarer: 0, Kommentera här
Idag red jag lite dressyr i paddocken, fast inte jättelänge. Red igenom honom i skritt och trav i båda varven och nöjde mig efter det då han kändes superfin i högervarvet, men i vänster varv var han superstel och ville inte alls böja igenom i nacken/halsen på böjt spår så när det gick bra nöjde jag mig med det istället för att börja med galoppen och bråka med honom där med.
En övning som jag gjorde var att rida på två volter (10 och 20 meter stora) som började på samma ställe och så körde vi varannan; liten - stor - liten - stor osv.
Överlag är jag nöjd med passet och det känns skönt att jag fick känna att jag kan rida honom som Maria hjälpte mig med utan att hon är med och instruerar. Så jag kan jobba vidare själv och med Emma.

När jag ridit klart blev jag "tvungen" att gå till stora banan och hoppa lite, det stog ju hinder framme så jag kunde inte låta bli. Chassen kändes jättefin och frammåt, fast det blev inget vidare högt då jag blivit bortskämd med hoppsadel nu. Förut hoppade jag ju alltid i dressyrsadeln men det var ett tag sen sist.
Efter småskutten skrittade vi av en sväng runt anläggningen, det  är så härligt nu när allt börjat bli grönt igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback