Tillbaka till startsidan

Dressyrlektion

Skrivet: 2011-04-23 Klockan: 21:29:01, I kategorin: Dressyr, Kommentarer: 0, Kommentera här
Red ju som ni säkert vet för min moster Maria idag. Hon är verkligen jätteduktig, både på att rida och på att förklara vad jag ska göra, så det har typ gått bra nästan varje gång jag ridit för henne.
I alla fall. Idag jobbade vi på med de saker som var dåliga på tävlingen; att få Chassen kvick för hjälperna, att rida ut vägen ordentligt - och så min sits som är ett stående problem.
Idag gick det superbra och jag fick verkligen till det med sitsen, och fick bevisat för mig att om jag bara koncentrerar mig på min sits och hur jag inverker på Chassen så lossnar han i formen automatiskt, istället för att jag ska koncentrera mig på Chassens form och ha hemsk sits, för min sits blir ju inte bättre av att han går i form.
Vi jobade mest på volten då med tempoväxlingar, övergångar, minska/förstora volten och liknande. Sen också en åttvolt med att ställa - rakställa - böja om - rakställa osv. och så som sagt supermycket fokus på min sits. På slutet blev det också lite ökningar på diagonalen i trav och galopp, och så att plocka upp han i form i skritten direkt från lång tygel utan att han har huvudet uppe bland molnen.

Det blev tyvärr inga bilder idag, men ni får föreställa er Chassen riktigt fin och jag med snygg sits för ovanlighetens skull! Då får ni nog en bra bild av hur vi såg ut.. haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback