Tillbaka till startsidan

Lektion idag med

Skrivet: 2011-04-24 Klockan: 23:35:05, I kategorin: Dressyr, Kommentarer: 0, Kommentera här
Även idag blev det en dressyrlektion för Maria, även om den inte gick lika bra som förra är jag nöjd. Chassen var mer frammåt idag, men blev ganska tung i handen och då även lite springig. Sen kändes det lite som om han höll på och bet sig fast i innern ganska mycket. Men mot slutet blev han jättefin och så tycker jag att jag verkligen fick till galoppen idag, gjorde några härliga ökningar på diagonalen plus en åttvolt med halt i varvbytet där volterna var snäppet större än 10 m. Speciellt åttan är jag stolt över då jag fick honom att orka gå på näst intill 10-metersvolter i galopp + att halterna kändes superfina, inga travsteg emellan som det annars brukar bli.
Förutom det jobbade vi mest på med ungefär samma saker, åttor, minska/förstora volten, övergångar, halter, tempoväxlingar och så min sits.
Fick också försöka jobba honom med sätet även när jag rider lätt, och egentligen borde det ju inte vara så hemskt mycket svårare, men jag klarar bara inte av det, bara några steg åt gången får jag honom sådär härlig och fin som han kan bli, men det är ju bara att öva vidare.
Inga bilder idag heller, men bjuder på en från förra gången Maria var här, för en dryg månad sen eller nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback