Tillbaka till startsidan

Nu hatar jag officiellt labbrapporter!

Skrivet: 2011-04-26 Klockan: 22:45:14, I kategorin: Annat, Kommentarer: 0, Kommentera här

"Alla provrören ställdes först fram i provrörsstället, sen hälldes det ca 3-4 cm avjonat vatten i tre av provrören. I de tre fyllda provrören tillsattes kaliumklorid, jod och druvsocker, en substans i varje provrör. Resultatet antecknades och tre till av provrören fylldes med ca 3-4 cm bensin. I varje provrör med bensin tillsattes kaliumklorid, jod och druvsocker, en substans i varje provrör. Resultatet antecknades innan tre provrör till fylldes med etanol, ca 3-4 cm. I varje provrör med etanol tillsattes kaliumklorid, jod och druvsocker, en substans i varje provrör. Resultatet skrevs ner och de tre sista provrören fylldes ca 3-4 cm med olja. I varje provrör med olja tillsattes kaliumklorid, jod och druvsocker, en substans i varje provrör. Resultatet antecknades."

Hur fåningt låter det inte? Riktigt invecklat och krusidulligt (i och för sig precis som min kemilärare vill ha det, men ändå!), och man fattar knappt vad jag menar. Och så skulle det gå att förklara på fyra-fem rader eller något..
I alla fall så kommer ju ingen tycka att jag ska skriva mer utförligt i alla fall, som jag har fått höra vid alla andra rapporter jag lämnat in förutom en.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback