Tillbaka till startsidan

Ridlektionen

Skrivet: 2011-04-06 Klockan: 21:24:30, I kategorin: Dressyr, Kommentarer: 0, Kommentera här
Red ju som sagt för Emma idag då och mot slutet var Chassen helt underbar! Från början fick jag inte till ridningen riktigt och så fladdrade jag supermycket med händerna så det blev inte riktigt bra, men efter ett tag lossnade jag och då går ju Chassen också bra. Sen visade Emma också hur mycket svagare jag blir då jag har raka armar, gämfört med om jag har armbågarna där de ska va.
Vi jobbade mest med saker som är med i LB:1an, alltså ökningar på diagonalen i alla gångarter, serpentiner och så halter i trav. Sen blev det ju lite volter och så också, Chassen lossnar mycket snabbare på böjt spår, så den dag jag inte rider en enda volt på dressyrpasset börjar grisar flyga.
Sen var Emma också väldigt noga med min sits eftersom det var lite uppladdning för tävling och så, och så fick jag lite tips om hur jag ska göra på framridningen om hon inte kan följa med och hjälpa mig.
Och som sagt i slutet när jag verkligen började rida var Chassen så sjukt underbar att sitta på, nog för att jag fick rida ordentligt, men det var bara att ha stöd i handen, krama lite extra på yttern, driva och sitta och njuta med ett fånigt leende! Riktigt härlig var han.
Det mest roliga var att han knappt var svettig efteråt, så han har fått bättre kondis även om magen fortfarande är något för stor, men utseendet är ju inte allt som tur är.

Jag tänkte ta och fota hur Chassen såg ut idag, men hann inte. Han var i alla fall riktigt snygg i rosa och grå, och så matchade jag det med en grå tröja, riktigt snyggt blev det faktiskt! Det enda jag saknar är min ena rosa ridstrumpa som är spårlöst försvunnen. Det skulle nog bli pricken över i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback