Tillbaka till startsidan

Dagens ridpass

Skrivet: 2011-02-08 Klockan: 22:47:11, I kategorin: Dressyr, Kommentarer: 1, Kommentera här
Idag blev det dressyr igen, kände ett riktigt sug efter ett ordentligt pass, och när jag var så taggad gick det superbra!! Jag började med att rida igenom Chassen ordentligt i skritten med volter, halter, serpentiner och en hel del skänkelvikningar, han kändes jättefin efter ett litet tag och ja, super helt enkelt. Sen när jag började trava blev han lite springig och så i början men även där lossnade han ganska snabbt och arbetade på riktigt bra. I traven blev det ungefär samma jobb som i skritten, fast utan skänkelvikningar och istället mycket tempoväxligar. Efter ett tag satte jag ihop en liten övning där jag började med den klassiska ökningen på diagonalen och sen og jag tillbaka han och så uppridning, halt vid x med hälsning och så fram igen och ny snett igen. Rullade på där ett tag och han kändes fin där med, lite vinglig i uppridningarna, men helt okej eftersom vi inte har övat på det så mycket..
Så till galoppen då, där var också superfin idag sötponnyn! I början tog han fattningarna lite segt, men han bättrade på sig ordentligt där med och mot slutet höll han till och med formen genom hela fattnignen i båda varven! Supernöjd är jag med honom idag!

Kommentarer

SV nej jag vet tyvärr ingen svensk sida som har dem

/Caroline, 2011-02-20 klockan 12:40:03.
Blogg: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback