Tillbaka till startsidan

Dagens ridpass

Skrivet: 2011-02-05 Klockan: 22:12:29, I kategorin: Dressyr, Kommentarer: 0, Kommentera här

Idag stod det då dressyr på schemat, eftersom det var nästan en vecka sen senast. Det gick faktiskt riktigt bra ute i paddocken idag, fast då struntade jag i att ens försöka jobba honom något i galopp eftersom jag halkar runt rätt så dugligt i mina ridtäckbyxor på sadeln = inte lockande att kombinera med Chassens galopp som kräver mycket säte för att han ska trampa under sig.
Jag jobbade honom mest på volt med tempoväxlingar, övergångar och ganska mycket halter. Mot slutet blev det lite skänkelvikningar också, vilket faktiskt gick helt okej! Jag tyckte han gick stadigt i formen idag, även om han tappade koncentrationen några gånger eftersom vi var ute och "Där finns det mycket mera saker att titta på än i ridhuset!" - citat av Chassen.
Efter kanske en halvtimme eller 40 minuter for vi ut och pulsade ett tag, tog även en liten busgalopp i stora paddocken med ungefär 40 cm snö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback