Tillbaka till startsidan

Dålingbloggning.nu

Skrivet: 2011-01-25 Klockan: 22:44:21, I kategorin: Dressyr, Kommentarer: 0, Kommentera här

Idag red jag lektion för Emma! Det gick superbra, eller, Chassen gick superbra. Själv red jag inte superbra, det känns verkligen att vi inte riktigt kommit igång sen Chassens vintervila, jag var helt död efter ett litet tag bara, men skam den som ger upp, nästan en och en halv timme blev det allt som allt, dock med skrittpauser. Vi jobbade mest på volten och att jag verkligen skulle ta tag i honom, det har jag inte tänkt på, men han går bättre för mig om jag riktigt tar tag i han och har ganska mycket av hans mun i handen, utan att slita då. Det som blir fel ibland är bara att jag inte orkar driva så mycket som det krävs hela tiden, vilket resulterar i en hel enmanskör som smackar konstant = inte bra när man ska tävla sen!
Jag tycker om att rida för Emma, hon tänker likadant för jag och så försöker hon inte ändra om min ridning totalt, jag har testat rida för personer som inte låter mig ta i Chassens mun överhuvudtaget utan menar att han ska söka sig ner själv bara jag driver tilltäckligt, vilket känns väldigt bakvänt (inte tanken, men när man väl ska genomföra det). Dessutom tar hon bara en hundring per lektion så jag blir inte ruinerad heller!

Föresten, är det någon som kan ha minsta aning om varför Chassen har börjat lossa hår? Idag när jag ryktade blev det en jättetuss på golvet, säker 1,5 dm i diameter eller så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback