Tillbaka till startsidan

Dagens ridpass

Skrivet: 2011-07-23 Klockan: 19:02:35, I kategorin: Dressyr, Kommentarer: 2, Kommentera här
Red inte Privero idag.
Chassen fick gå ett dressyrpass. Jobbade med lite saker ut LC:2, övergångar, fri skritt och galoppbiten. Och såklart en massa volter eftersom jag älskar dem! Det gick riktigt bra, även om han tyckte det blev för jobbigt och slängde upp huvudet i vissa övergångar osv. Men mestadels var han riktigt fin! Och formen kom nästan direkt jag började rida ordentligt också, det är en av de största framstegen vi gjort tillsammans, när vi köpt han var jag nöjd efter ett ridpass om han hade börjat gå i form innan jag slutade, så ja. Nog har vi gjort framsteg tillsammans!
Han var rätt så svettig efter passet, fast endel av det beror säkert på att det var varmt och jättekvavt när jag red, men inte strålande sol i alla fall, som tur var..

Jag har riktigt börjat se fram emot nästa dressyrtävling nu. Först den 13/8 i Lycksele, då jag hoppas att Emma kan tänka sig att hjälpa mig på framridningen, och sen helgen därpå i Sikeå och det lät som om Linn skulle kunna komma dit! Vilken lyckans ost jag är! hehe
Nej, men jag tror nog att det ska kunna gå mycket, mycket bättre om jag får hjälp på framridningen. För när jag tävlar dressyr blir jag så hemskt nervös att det bara känns som om jag ska spy. Och sen så rider jag jättedåligt på framridningen så Chassen knappt går i form, och när jag kommer in på banan ger jag oftast bara upp och rider superdåliga vägar och orkar inte bry mig om hur det går, och sen blir jag besviken på mig själv i efterhand.
Fast när jag tävlar hoppning blir jag knappt nervös, bara lite lagomt med bra pirr i magen.

Kommentarer

Vilka klasser ska du tävla?

/Amelie - stallviggeby.blogg.se, 2011-07-23 klockan 23:19:39.
Blogg: http://stallviggeby.blogg.se/

Din header har ramlat ned som bakgrund.. tror jag? Eller ska det vara så? :)

/Vilja - Sveriges största häst & kalvblogg, 2011-07-24 klockan 18:45:26.
Blogg: http://kalvgalen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback