Tillbaka till startsidan

Dressyrlektion

Skrivet: 2011-07-17 Klockan: 13:36:35, I kategorin: Dressyr, Kommentarer: 3, Kommentera här
Red ju då lektion för Linn idag. Och jag måste bara säga: GUD VAD SKÖNT DET VAR! Äntligen fick vi tillbaka den där superhärliga känslan som vi började få i våras, men som vi de senaste två månaderna tappat bort eftersom jag har varit alldeles för dålig på att rida dressyr.
Men idag var han superhärlig, det tog lite tid för honom att lossna men det tog minst lika lång tid för min kropp att börja arbeta rätt också. För sen när jag bara satt rakt och snyggt och tänkte på mina armbågar så blev han så sjukt fin, och känslan fanns där även den. Knappt något i handen, mitt säte gav automatiskt det mesta av drivet och jag behövde mest bara koncentrera mig på att styrka, kontrollera min armbågar och axlar och verkligen jobba honom.
Vi jobbade med serpentiner och volter, och sen så fick vi öva på att minska och öka voltens storlek i galopp, och oj vilken bra övning det var! För om jag inte sitter rakt över honom med lika mycket i båda händerna utan att hålla på att joxa med dem så går det inte. Då orkar han inte och tappar galoppen, så den övningen kommer ni nog höra talas om igen här på bloggen.
Sen fick jag göra en till superövning, även om det inte gick så bra eftersom Chassen började bli trött då han gått ca 40 minuter redan och det var riktigt fint, men varmt, väder idag. Men någon annan dag ska jag försöka igen med den.
Ritade upp den eftersom jag inte tror jag lyckas förklara den på ett bra sätt:

Kommentarer

sv: Hahaha och då ska du se mig när jag hoppar! :D

/Lovisa, 2011-07-17 klockan 19:25:54.
Blogg: http://equistro.blogg.se/

Var med i bloggtävlingen och tävla om fina priser!

http://hamreryttarna.blogg.se/2011/july/tavling-1.html

/Sara- Hamreryttarna, 2011-07-18 klockan 11:00:15.
Blogg: http://hamreryttarna.blogg.se/

Fin blogg:) <3333

/Hanna, 2011-07-19 klockan 10:51:16.
Blogg: http://thelittleponygirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback