Tillbaka till startsidan

En liten fundering

Skrivet: 2011-07-19 Klockan: 13:20:56, I kategorin: Annat, Kommentarer: 2, Kommentera här
Är det jag som har missuppfattat det här? Jag har alltid fått lära mig att om hästen har ål så är den någon sorts black till färgen. T ex Gulblack, ljusblack, rödblack, musblack eller brunblack.

Varför jag frågar är eftersom Majas ponny Privero fortfarande efter ca två år är ett vandrande frågetecken för mig, då han står som brun i passet, även om han är mer åt det rödbruna hållet (dock inte fux då han har svart man + svans och svarta ben). Och så har han en ål, inte jättetydlig som på t ex en fjording, men den finns där och den är absolut inte osynlig.

Kommentarer

jag har också fått lära mig det, min kompis ponny står som fux i passet men är egentligen rödblack, vart har du hört annat :O :D

/Nadja, 2011-07-19 klockan 14:41:06.
Blogg: http://stockholmriders.blogg.se/

Men ålen är ju en sån där sak som alla hästar förut hade, eller nått sånt där och de hade ju ål vilken färg dem än var. Jag har då iaf sett bilder på skimmlar som har ålar också, så hästen kan ha en vilken färg den än är :)

/Magda, 2011-07-21 klockan 12:36:22.

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback