Tillbaka till startsidan

Svar på kommentar

Skrivet: 2011-07-23 Klockan: 11:34:01, I kategorin: Utrustning, Kommentarer: 1, Kommentera här



Svar:
Eftersom Chassen verkar fungera lika bra på hack som vanligt bett (har bara ridit han på det två gånger) så tycker jag att det kan vara bra att variera mellan så många bett som möjligt, för att få tryck på olika punkter i munnen. Och eftersom hästens mun inte är menad att ha ett bett i munnen är ju ett hack perfekt att ha om man ska rida ut eller så (eftersom jag oftast ändå har långa tyglar då), så slipper man trycket i munnen helt.
Och om jag ändå har ett hack så kan man väl lika gärna hoppa och rida dressyr på det också, men eftersom det är förbjudet att tävla dressyr på det så är det endast i hoppningen det är aktuellt att tävla på det.

Det är inget med att Chassen inte funkar på vanligt bett eller så. Det är jag som tycker att det är intressant med olika bett och nosgrimmor och olika kombinationer. Och eftersom Chassen fungerar alldeles utmärkt på vanliga tränsbett så har jag inte så mycket olika saker att prova eftersom jag inte vill hålla på och betsla upp med jaktkandar eller pelhalm t. ex.

Kommentarer

Jättefina!

/Sanna Olsson, 2011-07-25 klockan 11:40:59.
Blogg: http://sannaaaaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback