Tillbaka till startsidan

Kan berätta lite om lektionen

Skrivet: 2011-03-09 Klockan: 23:46:54, I kategorin: Dressyr, Kommentarer: 0, Kommentera här
Red ju då somsagt dressyr för Emma idag (skriver det för tionde gången?)..
Bitvis gick det helt super och formen var helt AWESOME! Men varken jag eller Chassen orkar hålla den där formen, när han inte riktigt orkar har inte jag den styrkan och kondisen för att hålla upp han, så det blev ganska mycket slängtrav och "den med mulen högst upp vinner!".. Men som sagt bitvis gick det bra.
Vi jobbade mest på volten och försökte hitta åt formen och hålla den stabil. Sen blev det lite övergångar, tempoväxlingar och så också..
Chassen kändes väldigt fin att rida förutom att orken inte finns där än, men om en månad så..! (Ska föresten ut på galoppträning med Maja i övermorgon för att börja få upp flåset)
Tillbaka till lektionen.
Jag sa åt Emma i början att vara på mig om min sits exakt hela tiden, så jag fick det ganska jobbigt jag med. Jag har så sjukt svårt att dra tillbaka armbågarna, utan sitter helst med dem helt raka, och då går Chassen inte lika bra. Man ser så sjukt bra på filmen att han börjar arbeta bättre direkt då jag tar tillbak dom, så det är något jag bara måste tänka på exakt hela tiden.

Jag har förresten lyckats få upp filmerna på youtube nu, även om jag inte kan redigera eller klippa något i dem, så ni får se nästan hela lektionen. Men jag kan vara snäll och skriva upp tiderna då han går som bäst, för det är ju roligast att titta på! Tycker i alla fall jag..
(På filmen kan ni ju också se hur han ser ut nu utan hår, riktigt snyggt tycker jag det blev!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback