Tillbaka till startsidan

Ridlektion med moster

Skrivet: 2011-03-13 Klockan: 14:18:29, I kategorin: Dressyr, Kommentarer: 1, Kommentera här
Idag har våra kusiner och moster och morbror varit här. Eftersom Maria (moster) har haft hästar förut och är superduktig på dressyr så brukar jag passa på att få gratis ridlektioner när de kommer förbi, och då även i dag såklart!
Jag fick jobba supermycket med sätet och magen och kanppt använda benen under hela lektionen. Bara till galoppfattningarna och till att rama in han så han inte föll ut från volten fick jag använda dom. Vi övade meste på att få till min sits, och lite med travökningar och samlingar och så övergångar. Mot slutet blev det lite på en åttvolt i galopp och halt i varvbytet. Han kändes ganska fin men lite väl seg, faast när jag väl fick till sitsen och drivet i sätet gick han fint i formen om än lite sakta.
Även idag lyckades jag få med mig syster som dokumentationsansvarig, odkc utrustad med kamera den här gången.



Kommentarer

Jätte fin blogg, och häst! Du har tävlat i SIkeå några gånger va? Tror jag har sett dig :)

Kolla gärna min blogg och kommentera gärna i min frågestund!

http://iinahholmgrenn.blogg.se/2011/march/fragestund.html#comment

/Ina, 2011-03-13 klockan 17:17:04.
Blogg: http://iinahholmgrenn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback